آیا می‌توان جای جوش را از بین برد؟

آیا می‌توان جای جوش را از بین برد؟

روش‌های درمان جوش به دلیل تنوع در شدت جوش متفاوت است، درمان برخی از جوش‌ها در خانه و با ساده‌ترین مواد موجود در آشپزخانه ممکن است.


آیا می‌توان جای جوش را از بین برد؟

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بیشتر افراد خصوصا خانم‌ها با آن مواجه می‌شوند جوش زدن است زیرا جوش می‌تواند تا حد قابل توجه‌‌ای زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و سوالاتی که بیشتر افراد می‌پرسن این است که آیا می‌توان جای جوش را از بین برد؟ در جواب این سوال می‌توان گفت که بله ما می توانیم جای جوش را به راحتی و با روش خای مختلفی از بین برد. که در ادامه مطلب تمامی راه‌های از بین بردن جوش را برای شما بیان می‌کنیم.

 

روش‌های درمان جای جوش در ران

روش‌های درمان جوش ران به دلیل تنوع در شدت جوش متفاوت است، درمان برخی از جوش‌ها در خانه و با ساده‌ترین مواد موجود در آشپزخانه ممکن است. شایان ذکر است که جوش‌ها را نباید در خانه تخلیه کرد یا حتی دستکاری کرد.

درمان‌های خانگی برای جوش در کشاله ران:
از یک دستمال مرطوب با آب گرم استفاده کنید و سپس آن را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی جوش قرار دهید و این مرحله را 3 تا 4 بار در طول روز تکرار کنید، زیرا جوش‌های کوچک با حرارت متوسط قابل درمان هستند و به تخلیه چرک کمک می‌کنند،بعد از اینکه تمام چرک بیرون آمد، از یک پانسمان طبی تمیز برای محافظت از پوست و جذب چرک استفاده کنید.قسمت آسیب دیده را می‌توان به مدت 10 تا 15 دقیقه در حوضچه حاوی آب گرم خیس کرد، مراقب باشید که دستمالها قبل و بعد از خیساندن به خوبی تمیز شوند تا از گسترش عفونت جلوگیری شود.
حتماً هر روز ناحیه آسیب دیده را با صابون آنتی باکتریال بشویید تا از گسترش عفونت جلوگیری کنید.
شخصی که از ناحیه جوشیده مراقبت می‌کند باید هر دو دست خود را با آب و صابون آنتی باکتریال به خوبی بشوید.

 

درمان طبی جای جوش

درمان جای جوش‌های پوستی به علت آن بستگی دارد. در برخی موارد، درمان ممکن است به مداخله پزشک یا ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی نیاز داشته باشد. برای جای جوش‌های بزرگ، درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1. برش و تخلیه جوش: اگر جای جای جوش بزرگ باشد، ممکن است پزشک برای تخلیه چرک در آن نیاز به برش داشته باشد و به این روش برش تخلیه گفته می‌شود که این عمل با استفاده از چاقوی جراحی انجام می‌شود. پس از بی‌حس کردن محل جوش با بی‌حسی موضعی، و برای عفونت‌های عمیقی که نمی‌توان آن را به طور کامل تخلیه کرد، پزشک ممکن است آن را با گاز استریل بپیچد تا جای جوش باز بماند و در نتیجه به تخلیه چرک باقی‌مانده از جای جوش کمک کند.

2. استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها: پزشک معمولاً استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها را برای کمک به بهبود عفونت‌های شدید یا مکرر جوش توصیه می‌کند، و آنتی‌بیوتیک‌ها را می‌توان برای همه موارد کاربونکل استفاده کرد، اگر دمای بدن بالا است دارای عفونت ثانویه عفونت) مانند سلولیت که عفونت لایه‌های عمقی پوست بیمار است، اگر بیمار از ظاهر شدن جوش در صورت خود رنج می‌برد، زیرا احتمال ایجاد جوش بیشتر است. عوارض و یا اگر فرد مبتلا در اثر وجود کورک از درد و ناراحتی شدید رنج می‌برد و شایان ذکر است که مصرف دوره کامل آنتی بیوتیک برای بیمار حتی در صورت جوش زدن بسیار مهم است. ناپدید شده است، در غیر این صورت عفونت ممکن است دوباره ظاهر شود، نمونه‌هایی از آنتی‌بیوتیک‌هایی که پزشک ممکن است برای کورک‌های شدید تجویز کند شامل سولفامتوکسازول/تری متوپریم، موپیروسین، سفالکسین، کلیندامایسین و داکسی‌سایکلین است.

درمان جای جوش با مواد طبیعی

درمان دائمی جای جوش با زردچوبه:

زردچوبه یک عامل مهم برای تصفیه خون است، زیرا حاوی خواص ضد التهابی بسیاری است که برای درمان جوش بسیار مفید است. یک قاشق غذاخوری زردچوبه آسیاب شده را می‌توان به یک فنجان شیر یا یک فنجان آب گرم اضافه کرد. این مخلوط را هر روز سه بار بخورید و چهار تا پنج روز ادامه دهید. می‌توان خمیری متشکل از مقدار مساوی زردچوبه و زنجبیل درست کرد، سپس آن‌ها را روی جوش قرار داد و محل را با یک پارچه تمیز پوشاند…

سیاه دانه برای درمان جوش:
یکی از محبوب‌ترین درمان‌های طبیعی است، زیرا برای درمان بسیاری از عفونت‌های پوستی از جمله جای جوش استفاده می‌شود. این به دلیل خواص دارویی آن است، زیرا باعث تسکین درد ناشی از جوش می‌شود.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقدار مناسبی از سیاه دانه را بردارید و سپس آن را آسیاب کنید تا خمیری به دست آید. خمیر به محل آسیب بمالید. می‌توان از روغن سیاه دانه نیز استفاده کرد که در آن فقط نصف قاشق چایخوری روغن سیاه دانه به هر نوشیدنی اعم از گرم یا سرد اضافه می‌شود. این مخلوط دو بار در روز مصرف می‌شود و برای چند روز ادامه می‌یابد.

درمان جای جوش با سیر:
سیررا می‌توان با روش‌های مختلفی برای درمان جای جوش استفاده کرد. می‌توان از سه حبه سیر تازه یک خمیر درست کرد و بعد روی محل جوش گذاشت. همچنین می‌توانید یک حبه سیر را روی جوش بگذارید و اجازه دهید یک ربع بماند و این مرحله را چند بار در روز تکرار کنید. می‌توان هر روز دو یا سه حبه سیر خام خورد، زیرا نتیجه خوبی می‌دهد. یا اینکه یک ظرف کوچک بیاورید و حبه‌های سیر له شده را با یک زرده تخم مرغ و مقداری آرد و یک قاشق غذاخوری نمک مخلوط کنید و پس از مخلوط کردن همه مواد، مخلوط را به محل عفونت بمالید. روش دیگر استفاده از سیر در درمان جای جوش این است که دو قاشق چایخوری آب سیر را با دو قاشق چایخوری آب پیاز مخلوط کرده و مخلوط را روی جوش قرار دهید.

 

جمع بندی:
ما در این مقاله در مورد این که آیا می‌توان جای جوش را از بین برد؟ صحبت کردیم و تمامی راه‌های درما ن جای جوش را در نواحی مختلف و با موائ طبعی و غیر طبعی گفتیم. نا گفته نماند که برای در مان جای جوش صبر داشت زیرا برای از بین بردن جای جوش مدت زمان قابل توجه‌‌ای مورد نیاز است.

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید