مزایا و معایب لیزرموهای زائد

مزایا و معایب لیزرموهای زائد

اگرچه لیزر موهای زائد رشد مو را برای مدت طولانی به تأخیر می‌اندازد، اما معمولاً منجر به حذف دائمی موهای زائد نمی‌شود. قبل از متوسل شدن به این روش، با مهم‌ترین مزایا و معایب لیزرموهای زائد آشنا می‌شویم.


یکی از استرس‌زاترین مشکلات خانم‌ها، فرآیند از بین بردن موهای زائد صورت یا بدن است که دائماً در حال رشد است و زمان و تلاش زیادی را می‌طلبد که استفاده از فناوری لیزر را به گزینه‌ای مؤثر و سریع برای رفع موهای زائد تبدیل کرده است. درحالی‌که لیزر موهای زائد را به‌طور دائم از بین نمی‌برد، اما تضمین می‌کند که رشد آن برای یک دوره طولانی و نسبتاً خوب متوقف می‌شود. لیزر موهای زائد یکی از مهم‌ترین روش‌های پزشکی است که در دنیای زیبایی مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگرچه لیزر موهای زائد رشد مو را برای مدت طولانی به تأخیر می‌اندازد، اما معمولاً منجر به حذف دائمی موهای زائد نمی‌شود. قبل از متوسل شدن به این روش، با مهم‌ترین مزایا و معایب لیزرموهای زائد آشنا می‌شویم.

 

مزایای لیزر موهای زائد

حداقل عوارض
برخی از عوارض جانبی جزئی لیزر موهای زائد وجود دارد. بثورات کوچک یا کمی قرمزی ممکن است برای مدت بسیار کوتاهی رخ دهد و بیش از چند روز طول نخواهد کشید.

مقرون‌به‌صرفه
این فرآیند برای رفع موهای زائد مؤثر است و دیگر نیازی به‌صرف هزینه زیاد یا خرید کرم‌های موبر برای بدن و نواحی حساس نخواهید داشت. لیزر موهای زائد ممکن است در ابتدا هزینه بیشتری داشته باشد، اما شما می‌توانید در هزینه این درمان صرفه‌جویی کنید.

دقت و وضوح
لیزر موهای زائد مستقیماً فولیکول مو را هدف قرار داده و از بین می‌برد و پوستی شفاف بدون هیچ‌گونه مویی روی بدن شما می‌دهد. معمولاً افراد هنگام استفاده از این روش به دنبال نتیجه سریع‌تر و دقیق‌تر هستند.

سرعت
مدت‌زمان انجام لیزر موهای زائد چند دقیقه است، اگرچه سرعت آن به‌اندازه ناحیه‌ای که قرار است موها از آن برداشته شوند بستگی دارد. اکثر افراد می‌توانند در 3 و 7 جلسه به حذف دائمی موهای زائد برسند، بنابراین لیزر موهای زائد برای بسیاری از افراد بسیار موفق است.

کارایی
لیزر یکی از کارآمدترین روش‌های رفع موهای زائد است که اثر آن در طولانی‌مدت باقی می‌ماند. می‌تواند موهای زائد را از تمام نواحی بدن از بین ببرد.

احساس خفیف درد
لیزر موهای زائد نسبت به برداشتن موم یا نخ درد کمتری دارد و پوست قبل از درمان با کرم بی‌حس‌کننده درمان می‌شود زیرا ممکن است با هر پالس لیزر احساس سوزش خفیفی ایجاد کند.

صاف کردن پوست
لیزر موهای زائد پوست را صاف می‌کند و زیبایی آن را افزایش می‌دهد و لیزر برای نواحی حساس مانند نواحی اطراف دهان و چشم بی‌خطر است.

نادر بودن عوارض جانبی
عوارض حذف موهای زائد ناخواسته با لیزر نادر است و دائمی نیست. عوارض آن قرمزی، درد یا تورم است و این علائم به‌سرعت محو می‌شوند. برای کاهش بروز هرگونه عارضه جانبی، باید به کلینیک‌های تخصصی معتبر مراجعه کنید و با متخصصان مورد اعتماد درمان کنید. کلینیک زیبایی جهان شهر می‌تواند بهترین گزینه باشد برای انجام این کار.مزایا و معایب لیزرموهای زائد

معایب لیزر موهای زائد

هر چیزی صرف‌نظر از مزایایی که دارد، دارای معایب و آسیب‌هایی است و مهم‌ترین معایب لیزر موهای زائد عبارت‌اند از:

یک فرآیند طولانی که چندین جلسه طول می‌کشد تا نتیجه رضایت‌بخش حاصل شود، از سه تا هشت جلسه بسته به‌اندازه ناحیه و معمولاً چندین هفته باید بین جلسات صبر کرد.
آسیب لیزر به آسیب دائمی و آسیب موقت تقسیم می‌شود.
اما جدای از آسیب‌ها، یک مشکل اصلی وجود دارد و آن اثربخشی و نتیجه لیزر است که از فردی به فرد دیگر متفاوت است، افرادی هستند که تأثیر لیزر برای آن‌ها بسیار زیاد است و افراد دیگری نیز نتایج آن‌ها را نشان می‌دهد. قابل‌توجه نیستند.
آسیب‌های موقتی آسیب‌های طبیعی هستند که بعد از لیزر بر روی فرد ظاهر می‌شوند و به‌صورت تورم، قرمزی یا درد در محل لیزر هستند و این به دلیل حساسیت پوست است و این علائم با سنتی نیز ظاهر می‌شود.
روش‌های حذف موهای زائد در مورد آسیب دائمی، به دلیل تأثیر لیزر بر روی رنگ‌دانه‌های پوست ظاهر می‌شود و منجر به تغییر رنگ ناحیه در معرض لیزر می‌شود و نواحی اطراف این ناحیه لکه‌هایی اعم از تیره یا روشن نشان می‌دهد.
اگر پزشک یا فردی که متخصص لیزر موهای زائد است تجربه کافی نداشته باشد این امر منجر به سوختگی و جای زخم دائمی می‌شود و اگر پزشک اشتباه بزرگی مرتکب شود می‌تواند منجر به سوختن کامل پوست شود. برای اطمینان از انجام یک لیزر مطمئن بهتر است که به لیزر کرج مراجعه کنید.
برخی از اجسام هستند که در معرض پرتوهای لیزر قرار می‌گیرند که واکنش شدیدی نشان می‌دهند که می‌تواند منجر به فعالیت یک عفونت باکتریایی یا ویروسی شود که درمان طولانی‌مدت را می‌طلبد. برای اطمینان بیشتر قبل از انجام  لیزر موهای زائد بهتر است اگر برای شما مقدور هست حتماً به هایفوتراپی در کرج مراجعه کنید؛ زیرا یک مرکز علمی پزشکی بسیار معتبر درزمینهٔ زیبایی هست که می‌تواند به شما کمک کند.

مکان‌های حساس مانند صورت در معرض پرتوهای لیزر ممکن است منجر به بروز مشکلات جدی شود که ممکن است منجر به تغییر شکل شود. ممکن است فردی از آکنه رنج نبرد، اما پس از لیزر، مقدار زیادی آکنه روی صورت او ظاهر شود و آثار دائمی از خود به‌جای بگذارد.

 

چگونه از آسیب‌های لیزر موهای زائد جلوگیری کنیم؟

بسیاری از دانشمندان به اختراع دستگاه‌هایی روی آوردند که آسیب لیزر را کاهش می‌دهد.
لیزر فرکشنال با تشدید پرتوهای لیزر و هدایت آن‌ها به‌طور خاص بر روی ناحیه مورد درمان، برای جلوگیری از نواحی اطراف مستعد آسیب در طول درمان عمل می‌کند.
در ابتدا توصیه می‌شود ناحیه کوچکی را با لیزر درمان کنید، در صورت مثبت بودن نتیجه، استفاده از لیزر را ادامه دهید.
مهم ترین کار هایی که افراد باید بعد از لیزر موهای زائد انجام دهند

ژل آلوئه ورا را به مدت دو تا چهار روز روی ناحیه لیزر شده قرار دهید و در صورت تیره بودن پوست، مدت‌زمان بیشتری قرار دهید.
اگر فردی بیش از 24 ساعت از ناحیه تحت درمان احساس گرما کرد، باید کمپرس یخ را روی این ناحیه قرار دهد.
به هیچ دلیلی ناحیه تحت درمان را دست‌کاری یا مالش ندهید و یا هر نوع کرم یا مواد آرایشی را روی آن قرار ندهید.
به مدت دو روز ورزش نکنید و از تمیز کردن شدید این ناحیه یا قرار دادن آب داغ روی آن خودداری کنید زیرا پوست در این مرحله بسیار حساس است.
از مکان‌های گرم مانند سونا خودداری کنید. به مدت 3 روز آفتاب نگیرد و فرد باید از کرم ضد آفتاب با SPF 70 استفاده کند تا در هنگام خروج از منزل از اشعه‌ی مضر خورشید جلوگیری کند.

 

جمع‌بندی
ما در این مقاله در مورد مزایا و معایب لیزرموهای زائد صحبت کردیم. و تمامی مزایا و معایب آن را به‌صورت جداگانه توضیح دادیم همچنین تمامی کار هایی که بعد از لیزر باید افراد انجام دهند و راه‌های کاهش عوارض لیزر را نیز بیان کردیم.

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید