سوالات متداول در مورد لیزر موهای زائد

سوالات متداول در مورد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد برای افرادی که به دنبال راه حلی بلندمدت برای خلاص شدن از شر موهای زائد هستند، به یک انتخاب محبوب تبدیل شده است. به عنوان یک متخصص پوست با تجربه در روش های لیزر، ارائه راهنمایی های جامع در مورد تجربه لیزر موهای زائد ضروری است. درک اصول اساسی لیزر موهای زائد و مدیریت موثر انتظارات پس از درمان، عناصر اساسی در تضمین یک نتیجه مطلوب و موفق هستند. سوالات زیادی وجود دارد که هر متخصص پوست در رابطه با لیزر موهای زائد با آنها روبرو می شود، همه آنها را نمی توان در یک مقاله پوشش داد. ممکن است در آینده به آنها بپردازیم، اما این مقاله فقط در مورد متداول ترین سوالاتی است که از متخصصان پوست در مورد لیزر موهای زائد پرسیده می شود


لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟لیزر موهای زائد بر اساس اصل فتوترمولیز انتخابی عمل می کند، مکانیزمی که به ساختارهای غنی از ملانین در فولیکول های مو هدایت می شود. از طریق انتشار یک پرتو نور متمرکز، لیزر توسط ملانین موجود در ساقه و فولیکول مو جذب می شود و تبدیل انرژی نور به انرژی حرارتی را تسهیل می کند. این فرآیند منجر به آسیب فولیکولی می شود و در نتیجه رشد بعدی مو را مختل می کند.

کدام نوع مو به لیزر موهای زائد جواب می دهد؟

توجه به این نکته مهم است که لیزر موهای زائد در افرادی که موهای تیره‌تر و پوست روشن‌تری دارند، مؤثرتر است، زیرا تضاد بین رنگ مو و پوست جذب انرژی لیزر را افزایش می‌دهد. از آنجایی که لیزر رنگدانه و ملانین را هدف قرار می دهد و هر چه مو تیره تر باشد، ملانین آن غنی تر است و بنابراین به درمان های لیزری پاسخ بیشتری می دهد.

فناوری‌های مدرن لیزر، مانند لیزرهای دیود، Nd: YAG و الکساندرایت، دقت و ایمنی بیشتری را در طول عمل ارائه می‌دهند.

آیا پروتکل قبل از درمان وجود دارد؟

قبل از درمان واقعی، ناحیه مورد نظر تمیز می شود و ممکن است به برخی از بیماران ژل بی حس کننده موضعی داده شود. این برای درمان قسمت های کوچک و ظریف بدن مفید است. ژل معمولاً به 30-60 دقیقه نیاز دارد تا عمل کند.

در طول لیزر موهای زائد چه اتفاقی می افتد؟

در طول لیزر موهای زائد چه اتفاقی می افتد؟لیزر موهای زائد در اتاقی که مخصوص انجام این روش است انجام می شود و تمام افراد حاضر در اتاق ملزم به استفاده از عینک محافظ هستند. هم برای بیمار و هم برای پزشک، محافظت از چشم در برابر آسیب ضروری است.

در این روش پوست مورد درمان کشیده می شود و لیزر پرقدرت به سمت پوست نشانه می رود. بیماران معمولاً قادر به تحمل پالس های لیزر هستند و این احساس را به صورت گرما، نوعی احساس سوزن سوزنی یا حتی شبیه به احساس ضربه زدن یک نوار لاستیکی به پوست توصیف می کنند.

لیزر از طریق مکانیسم تخریب مو از طریق تبخیر عمل می کند. این باعث ایجاد دودهای کوچکی می شود که شبیه بوی گوگرد است.

دوره درمان بسته به اندازه ناحیه ای که نیاز به درمان دارد متفاوت است. درمان لب بالایی ممکن است پنج دقیقه طول بکشد، در حالی که پشت یا پاها ممکن است بیش از یک ساعت طول بکشد.

آیا رشد موهای زائد متوقف میشود ؟

خیر، پس از انجام لیزر موهای زائد هیچ زمان قطعی واقعی وجود ندارد. ممکن است اریتم خفیف (قرمزی) و درجاتی از ادم موضعی (تورم) وجود داشته باشد، اما به محض انجام عمل می توانید فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید.

بعد از انجام لیزر موهای زائد چه باید کرد؟

پس از اتمام لیزر موهای زائد، باید فورا از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید، زیرا پس از انجام این عمل، حساسیت پوست شما افزایش می یابد. بنابراین، دستورالعمل های زیر را برای نتایج مطلوب دنبال کنید:

  • از برخورد نور مستقیم خورشید به پوست تحت درمان خودداری کنید، زیرا ممکن است قرمزی را تشدید کند و ممکن است باعث آفتاب سوختگی شود.
  • پس از انجام عمل توصیه می شود از هیچ تخت برنزه کننده یا سایر تجهیزات برنزه کننده استفاده نکنید.
  • پیروی از دستورالعمل های مراقبت های بعد از متخصص پوست ضروری است، زیرا هر فرد متفاوت است و دستورالعمل ها ممکن است بسته به نوع پوست متفاوت باشد.

پس از انجام عمل چه زمانی باید انتظار نتایج را داشت؟

پس از انجام عمل چه زمانی باید انتظار نتایج را داشتنتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اکثراً نتایج را بلافاصله بعد از عمل خواهید دید، اما این ممکن است بسته به نوع لیزری که برای شما انتخاب شده است، رنگ پوست شما و ناحیه ای که تحت درمان قرار گرفته است متفاوت باشد.

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، پس از درمان اولیه بین 10 تا 25 درصد کاهش مو وجود دارد. با این حال، من تنوع بیشتری را در عملکرد بالینی خود مشاهده کرده ام، زیرا برخی از افراد کاهش بیشتری در مو را تجربه می کنند. یکی دیگر از چیزهای جالبی که بیماران پس از انجام عمل تجربه می کنند این است که موهایشان ظریف تر و رنگ روشن تر می شود. این را می توان به خاصیت لیزر برای هدف قرار دادن ملانین نسبت داد.

چند جلسه لیزر موهای زائد لازم است؟

از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. حداقل 4 جلسه به فاصله یک ماه برای مشاهده نتایج مطلوب مورد نیاز است. در عمل بالینی خود، نتایج خوبی را در طی چهار تا شش جلسه مشاهده کرده‌ام، اما در افراد خاص با شرایط پزشکی زمینه‌ای، مانند بیماری تخمدان پلی کیستیک (PCOD)، جلسات بیشتری مورد نیاز است. برخی از بیماران ممکن است برای دستیابی به نتایج بهینه نیاز به جلسات تعمیر و نگهداری بعدی برای "تاچ آپ" داشته باشند. ضروری است که از متخصص پوست خود بپرسید، زیرا هر پزشکی قبل از پرداختن به نگرانی های بیشتر، ابتدا علت زمینه ای را درمان می کند.

برخی افراد نیز بین جلسات متوجه رشد می شوند و این را می توان به دلایل مختلفی نسبت داد. بنابراین، همیشه از یک متخصص پوست با تجربه برای نتایج مطلوب راهنمایی بخواهید.

ماندگاری نتایج حذف موهای زائد چقدر است؟

نتایج حذف موهای زائد ممکن است ماه ها یا حتی سال ها باقی بماند. جلسات تعمیر و نگهداری ممکن است در این بین مورد نیاز باشد، اما ممکن است متفاوت باشد. در ابتدا، بسیار مهم است که به طور مداوم چهار تا شش جلسه از بین بردن موهای زائد را یک بار در ماه انجام دهید تا نتایج مطلوب را مشاهده کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، در صورت داشتن هر گونه بیماری زمینه ای ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، کمک گرفتن از پزشک متخصص الزامی است.

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟لیزر موهای زائد می تواند عوارض جانبی احتمالی داشته باشد. آنها را می توان به جزئی و بزرگ تقسیم کرد. عوارض جانبی فوری جزئی هستند و به سختی برای یک یا دو روز باقی می مانند. اینها شامل اریتم (قرمزی)، ادم (تورم) و کمی تحریک یا ناراحتی است.

سایر عوارض جانبی عمده هستند که در صورت انتخاب پزشک مناسب نادر هستند. بنابراین، همیشه توصیه می شود که روش خود را از یک متخصص پوست خبره دریافت کنید. عوارض جانبی عمده شامل تشکیل تاول، عفونت پوست روی ناحیه تحت درمان، ایجاد یا فعال شدن مجدد زخم‌های سرد، هیپوپیگمانتاسیون یا هیپرپیگمانتاسیون و حتی ایجاد اسکار در برخی موارد است.

امروزه کلینیک های زیبایی بسیاری وجود دارند که لیزر موهای زائد را ارائه می دهند، اما این روش ها توسط متخصص پوست انجام یا نظارت نمی شود. در نتیجه، بسیاری از بیماران به دلیل اینکه توسط افراد بی تجربه درمان می شوند، دچار عوارض جانبی می شوند. اگر یک متخصص پوست خبره را انتخاب کنید و از دستورات او پیروی کنید، احتمال بروز عوارض جانبی بسیار کم است. بنابراین، انتخاب پزشک مناسب، کلید داشتن پوستی صاف و عاری از موهای ناخواسته است.

https://blog.ulike.com/frequently-asked-questions-regarding-laser-hair-removal

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید