آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟

آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟

در روش پزشکی دارای معایبی است. لیزر علاوه بر نتایج طولانی‌مدت نسبت به سایر روش‌های سنتی، یکی از روش‌های کاملاً ایمن برای از بین بردن موهای زائد از ناحیه حساس است


مضرات لیزر موهای زائد

لیزر به یکی از جدیدترین روش‌های از بین بردن موهای زائد تبدیل‌شده است و علیرغم هزینه بالای آن به نظر می‌رسد تنها راه برای از بین بردن فولیکول‌های مو بدون مشکل یا مداخله جراحی باشد اما مانند هر روش پزشکی دارای معایبی است. لیزر علاوه بر نتایج طولانی‌مدت نسبت به سایر روش‌های سنتی، یکی از روش‌های کاملاً ایمن برای از بین بردن موهای زائد از ناحیه حساس است، زیرا در وهله اول بر تضعیف مراکز فولیکول‌های مو و درنتیجه تضعیف رشد آن‌ها تمرکز دارد؛ و با تکرار جلسات به‌طور کامل قطع می‌شود اما از آسیب‌هایی که ممکن است متوجه برخی از خانم‌ها شود را نیز دارد. ما امروز در این مقاله قصد داریم در مورد این‌که آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟ صحبت کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به اطاعات بیشتری در این زمینه دست پیدا کنید.


بیشتر بدانیم : لیزر موهای زائد گوش و بینی


مهم‌ترین ضررهای لیزر مو های زائد

قرمزی: این فرآیندها ممکن است فولیکول‌های مو را از بین ببرد و منجر به قرمزی و تحریک پوست و همچنین بی‌حسی و لرز شود.
لایه‌برداری: نواحی هدف لیزر در معرض لایه‌برداری پوست هستند، بنابراین باید با کرم‌های مرطوب‌کننده از آن‌ها مراقبت کرد.
تغییر رنگ پوست: پس از لیزر موهای زائد، برخی از افراد ممکن است تغییرات جزئی در رنگ پوست احساس کنند، زیرا در افراد باپوست قهوه‌ای روشن و در افرادی باپوست سفید تیره می‌شود.
صدمات چشمی: لیزر موهای زائد صورت، چشم‌ها را در برابر عفونت آسیب‌پذیر می‌کند. استفاده از عینک در هنگام انجام این عمل‌ها توصیه می‌شود.
خطر عفونت: عملیات لیزر موهای زائد ممکن است به فولیکول‌های مو آسیب برساند که خطر عفونت را تهدید می‌کند. در صورت بروز علائم عجیب‌وغریب روی پوست، نباید از درمان‌های موضعی استفاده کنیم و لازم است با پزشک متخصص ارتباط برقرار کنیم تا درمان مناسب مورد را تعیین کنیم.
سوختگی و تاول: اگر روند حذف موهای زائد به‌خوبی انجام نشود، ممکن است پوست مستعد سوختگی و تاول باشد. با توجه به دمای بالایی که این فرآیند نیاز دارد، پزشک باید برای جلوگیری از بروز این علائم از دستگاه خنک‌کننده روی پوست استفاده کند.
جای زخم: پوست ممکن است به دلایل زیر عفونی شود.
اگر دکتر بی‌مهارت باشد.
اگر ناحیه موردنظر پس از انجام لیزر موهای زائد به‌درستی درمان نشود.
همان‌گونه که در بالا مشاهده کردید. مهارت دکتر بسیار مهم هست لیزر در کرج یکی معتبرترین مراکز لیز در ایران هست که می‌تواند بهترین گزینه برای شما برای انجام این کار باشد.

تشکیل اسکار: اسکارها پس از لیزر موهای زائد درنتیجه لایه‌برداری پوست ایجاد می‌شوند که این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که لایه محافظ پوست آسیب می‌بیند و این امر خون لخته شده را برای جمع شدن در ناحیه تحت درمان آماده می‌کند تا پوست ظاهر شود.
لیزر موهای زائد برای زنان باردار: بسیاری از زنان باردار به دنبال اثرات لیزر موهای زائد بر روی زنان باردار هستند و در سال 2017، مجله بین‌المللی درماتولوژی زنان و زایمان مروری بر ایمنی عمل‌های زیبایی برای زنان باردار منتشر کرد و نشان داد که علیرغم استفاده ایمن از لیزر برای درمان شرایط پزشکی مانند سنگ کلیه و زگیل تناسلی در زنان باردار، بااین‌حال، هیچ اطلاعات ایمنی موجودی وجود ندارد که از استفاده از لیزر برای اقدامات زیبایی مانند لیزر موهای زائد پشتیبانی کند، بهتر است با قرار دادن عمدی در معرض خطر برای مادران و کودکان قرار نگیرید.
جمع‌بندی

مادر این مقاله درمورد که آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟ صحبت کردیم و تمام ضررهای آن را بیان کردیم . در صورت تمایل به انجام لیزرموهای زائد با بهترین دستگاه در حال حاضر دنیا (سوپرانوآیس) می توانید لیزر در کرج را مطالعه کنید .

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید