چرا بعد از لیزر موهای زائد نیاز به استفاده از دستگاه IPL دارید؟

چرا بعد از لیزر موهای زائد نیاز به استفاده از دستگاه IPL دارید؟

لیزر موهای زائد یکی از پرطرفدارترین روش های رفع موهای زائد برای زنان و مردان است . یکی از محبوب ترین درمان ها به دلیل ماندگاری نتایج آن است. اگرچه نتایج آن می تواند برای سال ها باقی بماند ، مهم است که به یاد داشته باشید که دائمی نیستند. به همین دلیل است که باید جلسات بعدی لیزر موهای زائد را حتی پس از اتمام درمان انجام دهید. بنابراین، آیا شما علاقه مند هستید که چگونه IPL و لیزر موهای زائد می توانند با هم کار کنند، به یکدیگر کمک کنند یا از نظر اثربخشی با هم مقایسه شوند؟ اگر بله، این مقاله برای شما مناسب است. بیایید بررسی کنیم که چگونه حذف موهای زائد IPL می تواند بعد از لیزر درمانی به شما کمک کند.


1. حذف موهای زائد IPL چیست؟

حذف موهای زائد IPL فناوری است که از نور سفید غیر منسجم، با طیف وسیع و برای هدف قرار دادن رنگدانه مو استفاده می کند.  حذف موهای زائد IPL برای موهای مشکی تا بلوند تیره و برای پوست های قهوه ای روشن تا متوسط ​​بسیار سازگار و موثر است .

هنگامی که تضاد بالایی بین رنگ مو و پوست وجود دارد ، نور طیف وسیع IPL فقط توسط مو جذب می شود. این نور پس از جذب به ریشه مو می رسد و به گرما تبدیل می شود. 

این گرما طی چند جلسه فولیکول های مو را از بین می برد. بنابراین، IPL یک درمان موثر برای رفع موهای زائد در خانه است، همانطور که در مطالعه زیر نتیجه‌گیری شد . [1]

مزایای حذف موهای زائد IPL
 

بیایید در مورد برخی از مزایای حذف موهای زائد IPL صحبت کنیم.

  • یک دستگاه استاندارد IPL حدود 400 تا 600 دلار هزینه دارد که مشابه هزینه یک جلسه لیزر موهای زائد برای یک منطقه بزرگ است .
  • شما می توانید درمان موهای زائد IPL را از سر تا پا انجام دهید.
  • برخی از دستگاه‌های IPL با کیفیت بالا مانند دستگاه حذف موهای زائد Ulike Sapphire Air 10 IPL  با فناوری پیشرفته خنک‌کننده یخ ارائه می‌شوند تا تجربه حذف موهای زائد را راحت‌تر کنند. 
  • حذف موهای زائد IPL مدت زمان کم تری دارد و مراقبت های بعد از آن در مقایسه با لیزر موهای زائد نسبتا آسان تر است.
  • IPL به شما این اختیار را می دهد که موهای زائد خود را در خانه یا هر جایی که دوست دارید انجام دهید .

معایب حذف موهای زائد IPL

در همین مطالعه به برخی از عوارض حذف موهای زائد IPL اشاره شده است که عبارتند از : 

  • ناراحتی در طول درمان (خوشبختانه، این ناراحتی با فناوری خنک کننده یخ Ulike Air 10 تا حد زیادی کاهش یافته است . )
  • پتانسیل برای تورم و قرمزی پوست. 
  • امکان تغییر در بافت پوست و آسیب به لایه بیرونی پوست 
  • هیپو / هایپرپیگمانتاسیون 
  • احتمال کمی زخم و حساسیت پوستی. 

توجه داشته باشید که خطر این عوارض جانبی را می توان با استفاده از دستگاه های حذف موهای زائد IPL طبق دستورالعمل برند دستگاه شما کنترل کرد. علاوه بر این، برخی از معایب دیگر حذف موهای زائد IPL وجود دارد .

  • IPL با پوست تیره یا موهای روشن سازگار نیست. 
  • 2 تا 3 جلسه در هفته برای کار آی پی ال ​​لازم است.
  • برخی از دستگاه های ارزان قیمت ممکن است اثربخشی خود را به اشتباه نشان دهند.

2. لیزر موهای زائد چیست؟
 

لیزر موهای زائد خواهر بزرگتر حذف موهای زائد IPL است. IPL از لیزر موهای زائد الهام گرفته شده است و مزایایی را ارائه می دهد که لیزر موهای زائد فاقد آن است، حتی اگر لیزر موهای زائد قوی تر باشد.

لیزر موهای زائد از یک طیف تک طول موج نور منسجم استفاده می کند . این روی یک پرتو متمرکز است. پرتو به رنگدانه مو جذب می شود و فولیکول های ناخواسته را هدف قرار می دهد. 

همانطور که توسط Jabeen Begum بحث شده است، پرتو بسیار متمرکز نور لیزر رشد موهای ناخواسته را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد . [2]

مزایای لیزر موهای زائد

مزایای لیزر موهای زائد به شرح زیر است :

  • نتایج لیزر موهای زائد برای مدت طولانی و برای برخی افراد تا 10 سال باقی می ماند.
  • این پوست را دست نخورده باقی می گذارد و همچنین می تواند برای پوست های تیره استفاده شود. 
  • برای موهای بلوند کار می کند .
  • به دلیل دقت لیزر، می توانید به راحتی درمان موهای زائد خود را سفارشی کنید. 

معایب لیزر موهای زائد

معایب لیزر موهای زائد عبارتند از : 

  • شدت لیزر در مقایسه با IPL بسیار بیشتر است و خطر عوارض جانبی منفی را افزایش می دهد.
  • پس از لیزر موهای زائد ، پوست بسیار حساس می شود. 
  • لیزر موهای زائد دردناک است و درد ممکن است تا چند ساعت بعد از جلسه باقی بماند.
  • پس از لیزر موهای زائد، مهم است که در مراقبت های بعد از آن بسیار کوشا باشید تا از محافظت از پوست اطمینان حاصل کنید. 
  • لیزر موهای زائد علاوه بر قرمزی، سوزش، تورم، رنگدانه و جای زخم،  پوست را مستعد عفونت، سوختگی و تاول می‌کند .

3. آیا می توانید جلسات لیزر موهای زائد را بعد از حذف موهای زائد IPL انجام دهید؟

هنگام استفاده از IPL برای رفع موهای زائد، باید یک یا دو ماه صبر کنید تا به نتایج مطلوب برسید. اگرچه اثرات IPL در 2 تا 3 هفته قابل مشاهده است، اما برخی از افراد نمی توانند منتظر بمانند و خواهان نتایج فوری هستند. جایگزین لیزر موهای زائد است. 

با این حال، سوال این است که آیا می توانید بعد از جلسات اولیه حذف موهای زائد IPL لیزر موهای زائد خود را انجام دهید؟ با این حال، انجام لیزر بلافاصله پس از IPL ایمن نیست ، زیرا پوست حساس است و لیزر می تواند به سد پوستی آسیب برساند .

پزشکان توصیه می کنند قبل از شروع درمان لیزر موهای زائد، حداقل 4 تا 8 هفته پس از آخرین جلسه حذف موهای زائد IPL صبر کنید. [3]

4. آیا می توانید از دستگاه های حذف موهای زائد IPL در بین جلسات لیزر موهای زائد استفاده کنید؟

درست مانند IPL، لیزر هم به شما نتایج فوری نمی دهد. هر جلسه درمان لیزر در فواصل 4 تا 8 هفته بسته به ناحیه درمان و حدود 12 جلسه برای تکمیل درمان برنامه ریزی می شود.

احتمالاً در بین جلسات لیزر موهای زائد، تکه‌هایی از مو رشد می‌کند . این مو می تواند جذاب نباشد و باعث می شود افراد متعجب شوند که آیا می توانند جلسات لیزر موهای زائد ماهانه خود را با درمان های هفتگی حذف موهای زائد IPL جایگزین کنند .

متأسفانه نمی توانید، زیرا IPL کارایی لیزر موهای زائد را کاهش می دهد [4] . این به این دلیل است که IPL باعث رشد موهای نازک‌تر می‌شود و انرژی لیزر نمی‌تواند به طور موثر در موهای نازک جذب شود . 

5. آیا می توانید پس از اتمام لیزر موهای زائد از دستگاه های حذف موهای زائد IPL استفاده کنید؟

پس از لیزر موهای زائد می توانید ماه ها بدون مو باشید. با این حال، فولیکول‌های مو به طور قطع بازسازی می‌شوند و موها برمی‌گردند، زیرا لیزر درمانی دائمی نیست. جلسات پیگیری بعد از لیزر به دلیل درد، ناراحتی و هزینه می تواند سردرد باشد.

اگر می خواهید از دستگاه های حذف موهای زائد IPL برای پیگیری بعد از لیزر موهای زائد استفاده کنید، ادامه دهید! همانطور که توسط برخی از کاربران Reddit بیان شده است، اغلب استفاده از دستگاه های IPL بعد از لیزر درمانی باعث می شود که مردم در وهله اول از انجام لیزر درمانی پشیمان شوند. [5]

6. چرا بعد از جلسات لیزر موهای زائد نیاز به استفاده از دستگاه IPL دارید؟

در آخر، بیایید در مورد اینکه چرا زنان حذف موهای زائد IPL را ترجیح می دهند و چرا حتی بعد از جلسات لیزر موهای زائد شما  مفید است، بحث کنیم.

برای حفظ اثرات لیزر موهای زائد

اگرچه درمان نیمه دائمی سال ها طول می کشد، اما لیزر نمی تواند رشد موهای ناخواسته را به طور کامل از بین ببرد . برخی از فولیکول های موی جدید رشد می کنند و برخی از فولیکول های مرده بازسازی می شوند و باعث ایجاد موهای ناخواسته می شوند.

بنابراین، IPL می تواند به شما در از بین بردن این فولیکول ها و حفظ اثرات لیزر درمانی کمک کند . 

برای از بین بردن مو از نواحی دیگر بدن 

از آنجایی که لیزر موهای زائد یک درمان پرهزینه است، بسیاری از مردم درمان کامل بدن را خریداری نمی‌کنند و بسیاری از قسمت‌ها را درمان نمی‌کنند. حذف موهای زائد IPL از یک دستگاه استفاده می کند که برای تمام قسمت های بدن مناسب است . از سر تا پا.

بنابراین، شما می توانید از IPL برای درمان موهای ناخواسته در نواحی درمان نشده بدن خود استفاده کنید. چه صورت، چه اندام، چه نوک، حذف موهای زائد IPL شما را پوشش می دهد. 

برای صرفه جویی در هزینه و تلاش برای جلسات لیزر موهای زائد 

دلیل اصلی نیاز به حذف موهای زائد IPL بعد از لیزر، راحتی مرتبط با آن است. چه کسی می خواهد صدها دلار برای یک جلسه لیزر بعدی بپردازد ؟

این حتی به دردسر رزرو جلسه لیزر موهای زائد و سفر به سالن اشاره نمی کند. IPL به شما این امکان را می دهد که   هر زمان که بخواهید  ، بدون هزینه اضافی، درمان خود را در منزل انجام دهید .

نتیجه نهایی

لیزر موهای زائد به شما کمک می کند تا از شر موهای زائد لب بالایی، موهای زیر بغل، موهای بازو و پاها و حتی موهای نزدیک خلاص شوید. با این حال، گران، دردناک، ناخوشایند و فقط نیمه دائمی است .

بنابراین، دستگاه های حذف موهای زائد IPL روشی عالی برای خلاص شدن از شر فولیکول های باقی مانده مو پس از لیزر موهای زائد و دستیابی به بدنی صاف و ابریشمی برای همیشه می باشد. 

منابع

  1. گلد، مایکل اچ، امی فاستر و جولی ای بیرون. "نور پالس شدید کم انرژی برای از بین بردن موهای زائد در خانه." مجله درماتولوژی بالینی و زیبایی 3.2 (2010): 48-53. 
    دانکین، مری آن. ” لیزر موهای زائد ” بررسی پزشکی توسط Jabeen Begum، MD. WebMD، 26 جولای 2023. https://www.webmd.com/beauty/laser-hair-removal 
    لولاراشکه آیا بین IPL و لیزر موهای زائد باید صبر کرد؟ RealSelf، 20 مه 2023. https://www.realself.com/nonsurgical/ipl
    آتا موته، ماگدالنا و ایزابلا زالسکا. "IPL اثر لیزر دایود را در از بین بردن موهای زائد کاهش می دهد." مجله مدستتیک، 11 ژوئن 2021. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35634805/
    کاربر ناشناس “IPL در منزل بعد از اتمام جلسات لیزر موهای زائد؟” Reddit.com، 3 ماه پیش. https://www.reddit.com/r/HairRemoval/comments/1bmnwjp/at_home_ipl_after_laser_hair_removal_sessions_are/
  2.  

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید