چرا طول مو برای لیزر موهای زائد اهمیت دارد؟

چرا طول مو برای لیزر موهای زائد اهمیت دارد؟

اگر از خدمات لیزر استفاده می کنید، حتماً در مورد طول موهای ایده آل برای لیزر موهای زائد سردرگم شده اید. یا چه زمانی باید برای اصلاح قبل از جلسه لیزر آماده شوید؟ بسیاری از بیماران کنجکاو هستند که بدانند آیا باید قبل از لیزر موهای خود را رشد دهند یا خیر. بیایید جواب اینها را بگیریم.


اگر از لیزر برای موهای بلند استفاده کنم چه اتفاقی می افتد؟ 

لیزر با انرژی نور فولیکول های مو را هدف قرار می دهد تا رشد مو را به حداقل برساند. با این حال، تعدادی از عوامل، از جمله طول مو، می تواند بر کارایی لیزر تأثیر بگذارد.

واکنش موهای بلند به لیزر

انرژی نوری که از دستگاه های لیزر ساطع می شود به پوست آسیبی نمی رساند و به همین دلیل آسیبی به اپیدرم یا لایه های درم پوست نمی بینید. احساس سوزن سوزن شدنی که هنگام استفاده از لیزر احساس می کنید به دلیل آسیب به فولیکول مو است. با این حال، طول موهایی که در بالای سطح پوست وجود دارند در تبدیل انرژی نور به گرما و سپس پخش آن در هوا بسیار کارآمد هستند. هنگامی که انرژی نور لیزر موهای بلند را هدف قرار می دهد، ساقه موهای بلند انرژی را جذب می کند و به جای تبدیل آن به انرژی گرمایی برای از بین بردن فولیکول ها، از آن برای پیچیدن و سوزاندن خود استفاده می کند. بنابراین، این کار بر کارایی دستگاه های لیزر موهای زائد تأثیر می گذارد.

درعوض، سوزاندن موها می تواند منجر به تحریک پوست، قرمزی، ناراحتی یا حتی در برخی موارد تاول شود. 

نتایج تکه تکه 

برخی از نواحی انرژی بهینه را برای هدف قرار دادن فولیکول ها دریافت می کنند، در حالی که در مکان های دیگر، موهای بلند ممکن است آسیب فولیکول را مسدود کنند، زیرا مکانیسم ذکر شده در بالا می تواند منجر به نتایج تکه تکه شود. چنین نتایج متناقضی ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب به جلسات بیشتری نیاز داشته باشد. برای یک متخصص لیزر حرفه ای یا فردی مهم است که طول مو را قبل از لیزر درمانی مشاهده کند و نواحی دارای رشد بیش از حد مو را بتراشد یا کوتاه کند. این به شما کمک می کند تا از ایمنی و اثربخشی روش درمانی اطمینان حاصل کنید.  

چگونه می توانم طول موهای ایده آل را برای لیزر موهای زائد به طور طبیعی بدست بیاورم؟

اثربخشی و نتیجه روش لیزر موهای زائد به طول مو بستگی دارد. برای اینکه دقیقا بدانید چه زمانی یک فولیکول مو را در رشد طبیعی آن هدف قرار دهید تا نتایج مورد انتظار را به دست آورید، درک چرخه رشد مو بسیار مهم است .

فاز رشد یا فاز آناژن مو

به عنوان فاز فعال مو شناخته می شود و برای موهای بدن دو تا سه هفته باقی می ماند. 

در طی این مرحله، ساقه مو به پاپیلای داخل فولیکول متصل می شود. این ماتریکس یا ساقه موی در حال رشد کوچک با رنگدانه ملانین غلیظ شده است و آن را به فاز ایده آلی برای موهایی در طول ایده آل برای درمان های لیزر تبدیل می کند. هنگامی که لیزردرمانی در این مرحله انجام می شود، رنگدانه ملانین به شدت این انرژی را به پاپیلا تبدیل و انتقال می دهد و در نتیجه منجر به تخریب سلول های فولیکول می شود. 

فازهای کاتاژن و تلوژن 

در طی این مراحل رشد مو متوقف می شود و فولیکول مو شروع به کوچک شدن و غیرفعال شدن می کند. در نتیجه، ساقه مو از فولیکول جدا می شود. لیزر در این مراحل توصیه نمی شود زیرا ساقه مو به فولیکول متصل نیست، ملانین کمتری دارد و فولیکول در مرحله استراحت است. موهای بلند در این مراحل فقط با لیزر فر می‌خورند و می‌سوزند. 

چگونه می توانم طول موی ایده آل برای از بین بردن موهای زائد را بدست بیاورم؟ 

طول موی ایده آل باید تا حد امکان به سطح پوست نزدیک باشد اما بالاتر از پوست نباشد. برای به دست آوردن این طول موی بهینه قبل از لیزر درمانی، می توانید 

اصلاح کنید 

اصلاح کنید برای حفظ این طول موی قابل کنترل برای لیزر موهای زائد می توانید از یک موبر برقی، یک تیغ اصلاح یا قیچی استفاده کنید . 

پوست تازه تراشیده شده برای درمان ایده آل است اما ممکن است حساسیت پوست را در برخی افراد افزایش دهد. بنابراین توصیه می شود 12 تا 48 ساعت قبل از نوبت اصلاح بتراشید. 

اپیلاسیون، کندن یا موچین کردن 

اپیلاسیون همیشه از روش‌هایی مانند اپیلاسیون، کندن، موچین یا هر روش دیگر موهای زائد که شامل برداشتن مو از ریشه است، خودداری کنید. زمانی که ریشه مو از قبل کنده شده باشد، لیزر موثر نیست. 

با این حال، اگر به اپیلاسیون معتاد هستید ، می توانید حداقل یک هفته قبل از انجام جلسات لیزر درمانی، اپیلاسیون را انجام دهید. این امر رشد مجدد مو را در مرحله آناژن آن تضمین می کند. 

باورهای غلط در مورد طول مو برای لیزر موهای زائد 

مردم تصورات غلط زیادی در مورد طول مو و لیزر موهای زائد دارند. برخی معتقدند که فقط موهای بلند نتیجه بهتری به آنها می دهد. آنها گرمای بیشتری و احساس سوزن سوزن شدن با موهای بلند احساس می کنند تا خود را از درمان راضی کنند، اما اینطور نیست. 

برخی از افراد بر این باورند که اصلاح همیشه باعث رشد مو می شود و باعث ضخیم شدن موها می شود. اما لازم است بدانید که اصلاح فرآیندی سطحی است که آناتومی فولیکول‌ها را تغییر نمی‌دهد یا باعث آسیب فولیکولی مانند اپیلاسیون، نخ یا موچین نمی‌شود. بنابراین، این یک افسانه است که اصلاح منجر به رشد موهای پرپشت تر می شود. با این حال، گرفتن طول موی خاص برای لیزر درمانی برای به دست آوردن نتایج مهم است و اصلاح انتخابی مطمئن است. 

 

نتیجه

موهای بلند می توانند به طور قابل توجهی اثربخشی دستگاه های لیزر موهای زائد را کاهش دهند، زیرا ممکن است به جای هدف قرار دادن مستقیم فولیکول مو، موهای بالای پوست را فر کنند. بنابراین، برای دستیابی به نتایج مطلوب و هدف قرار دادن سلول‌های فولیکول، داشتن طول موهای قابل کنترل برای لیزر موهای زائد بسیار مهم است. اصلاح به عنوان گزینه خوبی برای کوتاه کردن موهای بلند قبل از لیزر درمانی است.

 

سوالات متداول

چه زمانی قبل از قرار ملاقات لیزری باید اصلاح کنم؟ 

شما می توانید زمان خود را بسته به زمان واکنش اصلاح خود تنظیم کنید. برای به دست آوردن نتایج ایده آل، توصیه می شود 12 تا 48 ساعت قبل از جلسه لیزر درمانی، ناحیه درمان را اصلاح کنید تا برجستگی های قرمزی که بلافاصله پس از اصلاح ایجاد می شود، کاهش یابد. 

لیزر موهای زائد در کدام مرحله از چرخه رشد مو موثرتر است؟ 

مرحله آناژن مرحله ایده‌آلی برای لیزر موهای زائد است زیرا تضمین می‌کند که موها در طول مناسب هستند و دارای رنگدانه ملانین کافی برای هدف قرار دادن مؤثر فولیکول مو هستند. با این حال، جلسات متعدد همچنان برای دستیابی به نتایج مورد انتظار ضروری است.

طول مو توصیه شده برای لیزر موهای زائد چقدر است؟

اگر موهای ناحیه درمان بلند هستند، توصیه می شود آنها را تا حدی کوتاه کنید یا بتراشید. معمولاً یک چهارم اینچ یا کوتاهتر است. (1-2 میلی متر)

منبع : https://blog.ulike.com/why-does-hair-length-matter-for-laser-hair-removal

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید