آیا لیزر موهای زائد روی رشد هورمونی مو موثر است؟

آیا لیزر موهای زائد روی رشد هورمونی مو موثر است؟

رشد هورمونی مو یکی از رایج ترین مشکلات اکثر خانم ها است. اکثر زنانی که از PCOS یا سایر عدم تعادل های هورمونی رنج می برند، مستعد ابتلا به موهای صورت هستند که اعتماد به نفس آنها را تا حد زیادی کاهش می دهد. بنابراین، آنها به دنبال راه حلی دائمی و راحت اما سریع هستند که مبارزه روزانه آنها با اصلاح، اپیلاسیون و سایر ناراحتی های پوستی را آسان کند. یکی از موثرترین و توصیه های پوستی برای از بین بردن هورمون های صورت به دلیل عدم تعادل هورمونی، لیزر موهای زائد با دستگاه Ulike IPL است.


رشد هورمونی مو (هیرسوتیسم)

هیرسوتیسم یک اصطلاح پزشکی برای رشد موهای غیر طبیعی در نواحی رشد موی هورمونی مانند صورت، سینه و پشت است. اما چه چیزی باعث هیرسوتیسم می شود؟ بگذارید با کمی واقعیت توضیح دهم. همه ما با تمام فولیکول های مویی که در طول زندگی خود خواهیم داشت به دنیا می آییم. اما برخی از شرایط پزشکی که با عدم تعادل هورمونی همراه هستند، مانند مقاومت به انسولین یا PCOS، عوارض جانبی چند دارو و تغییرات مرتبط با افزایش سن، به طور بالقوه می‌توانند باعث تشکیل فولیکول‌های موی جدید و تشکیل موهای ضخیم در فولیکول‌های موجود شوند.

کدام شرایط می تواند منجر به رشد بیش از حد هورمونی مو در صورت شود؟

چه شرایطی می تواند منجر به رشد بیش از حد موی هورمونی روی صورت شوداولین قدم در درمان موهای هورمونی، تشخیص علت اصلی و درمان آن قبل از صرف هزینه برای جلسات لیزر یا دستگاه های IPL است. اجازه دهید ابتدا عواملی را که می توانند منجر به تشکیل مو در نواحی رشد هورمونی مو شوند را بررسی کنیم.

شرایط مرتبط با سن منجر به هیرسوتیسم

چاقی با افزایش سطح چربی در بدن در مقایسه با توده عضلانی یا پروتئین مرتبط است. این به طور مستقیم با افزایش سطح انسولین مرتبط است، که کلیه ها را تحریک می کند تا آندروژن های بیشتری تولید کند و منجر به رشد مو می شود. یکی از دلایل اصلی PCOS چاقی است.

این می تواند افراد را از همه گروه های سنی تحت تاثیر قرار دهد اما با افزایش سن شایع تر می شود.

یائسگی

یائسگی یک اختلال مرتبط با افزایش سن است که با توقف ترشح تخمک از تخمدان ها و عدم تعادل قابل توجه در هورمون های تناسلی زنانه به وجود می آید. سطح هورمون استروژن کاهش می یابد و سطح آندروژن افزایش می یابد که می تواند منجر به هیرسوتیسم شود. معمولا در زنان بین 45 تا 55 سال رخ می دهد.

هیرسوتیسم مرتبط با داروها

 تعدادی از داروها مانند استروئیدهای آنابولیک، کورتیکواستروئیدها و برخی داروهای ضد تشنج به طور بالقوه می توانند باعث تشکیل فولیکول های جدید در نواحی رشد هورمونی مو شوند.

 شرایطی که ممکن است باعث عدم تعادل هورمونی شود

مقاومت به انسولین : شواهد شروع هیرسوتیسم را با افزایش سطح انسولین مرتبط می‌دانند. افزایش سطح انسولین خون بیشتر از افزایش سطح آندروژن باعث افزایش رشد موی هورمونی می شود. همچنین با تحریک تولید آندروژن مرتبط است.
سندرم کوشینگ: هنگامی که بدن برای مدت طولانی در معرض کورتیزول قرار می گیرد، منجر به سندرم کوشینگ می شود. سطوح بالای کورتیزول باعث افزایش آندروژن و در نتیجه رشد مو می شود.
سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS ) یکی از شایع ترین اختلالات غدد درون ریز است. و با عدم تعادل در چرخه هورمون های تولید مثل زنان مشخص می شود. سطوح بالای آندروژن و تستوسترون با این بیماری مرتبط است. این بیماری با آکنه، هیرسوتیسم و ​​الگوی طاسی مردانه نشان داده می شود. بنابراین، پیامدهای عمده ای برای سلامت ذهنی، تولیدمثلی و متابولیک دارد.

آیا دستگاه های لیزر موهای زائد IPL می توانند مشکل رشد هورمونی مو را حل کنند؟

آیا دستگاه های لیزر موهای زائد IPL می توانند مشکل رشد هورمونی مو را حل کنند؟وقتی نوبت به خلاص شدن از شر موهای زائد می رسد، دستگاه های حذف موهای زائد Ulike IPL بسیار کارآمد، غیر مزاحم هستند و درمان بادوام را تضمین می کنند. درمان IPL با مهار تشکیل موهای جدید در فولیکول ها، به ویژه موهای صورت، عمل می کند. مکانیسم درمان IPL شامل گرمای تولید شده توسط دستگاه های IPL است که موهایی را که در مراحل رشد هستند هدف قرار می دهد و در نتیجه چرخه طبیعی رشد مو را مختل می کند. در نتیجه موهای مورد نظر می ریزند و به تدریج فولیکول مو و ریشه مو ضعیف می شوند. پس از چندین جلسه، ریشه های ضخیم مو از بین می رود و در نتیجه موهای کوچکتر و ریزتر می شوند.

مشابه دستگاه های IPL خاص برای نواحی رشد مو PCOS

بر خلاف اصلاح و اپیلاسیون، درمان IPL یک فرآیند غیر دردناک و غیر تهاجمی است. نتایج دائمی و امیدوارکننده IPL را تنها زمانی به دست می آورید که با تجهیزات نوآورانه ای مانند Ulike Air 10 و Air 3 انجام شود. این درمان تضمین می کند که هیچ گونه تحریک پوستی یا ایجاد بثورات در نتیجه وجود ندارد و برای زنان دارای پوست حساس به PCOS بسیار سودمند است.

آیا علم از رابطه بین دستگاه های IPL و رشد هورمونی مو پشتیبانی می کند؟

 مطالعه ای با عنوان " لیزر موهای زائد در زنان مبتلا به PCOS " به این نتیجه رسید که 95٪ از پاسخ دهندگان از نتایج رضایت داشتند. از بین 60 شرکت کننده در این مطالعه که 6 جلسه لیزر موهای زائد دریافت کردند، تنها 2.6 درصد از آنها دوره 6 هفته ای را بدون هیچ گونه مویی تجربه کردند. با این حال، این تعداد پس از 12 درمان به 31 درصد افزایش یافت. از آن زمان پیشرفت های چشمگیری در فناوری لیزر رخ داده است. بنابراین، جدیدترین و با رتبه برتر Ulike Air 10 ما تنها دستگاه IPL است که نتایج رضایت بخشی را حتی برای افرادی که رشد موی هورمونی دارند، ارائه می دهد.

تاثیر IPL در حذف موهای زائد با لیزر PCOS چیست؟

PCOSیکی از عوامل مهم برای سنجش اثربخشی درمان IPL، توانایی آن در ارائه نتایج رضایت بخش و بلند مدت است. همانطور که می دانیم، زمانی که فولیکول های مو در اثر حرارت به مرور زمان از بین می روند، فولیکول های جدید موهای نازک تر و رنگ روشن تری تولید می کنند. اگرچه برای دستیابی به کاهش کامل مو به درمان‌های نگهدارنده منظم نیاز است، همانطور که در تحقیقات بالا ذکر شد، زمان بین جلسات IPL با گذشت زمان طولانی‌تر می‌شود و در نتیجه دوره‌های طولانی‌تری بدون نیاز به هیچ نوع درمانی (تراشیدن، اپیلاسیون یا IPL) ایجاد می‌شود. بنابراین، از نظر اثربخشی، درمان IPL برای زنانی که درمان لیزر موهای زائد PCOS دارند، سودمند است.

نتیجه گیری

درمان IPL نتایج رضایت بخش و موثری را برای از بین بردن رشد هورمونی Pcos روی صورت ارائه می دهد. دستگاه‌های IPL مانند Ulike Air 3 و Ulike Air 10 برای اطمینان از یک جلسه حرفه‌ای و امیدوارکننده در خانه بدون تحریک یا جوش‌های پوستی بسیار توصیه می‌شوند. برخی از بررسی های لیزر موهای زائد PCOS عبارتند از:

 

سوالات متداول

1. آیا لیزر موهای زائد IPL برای موهای هورمونی صورت موثر است؟

آره. موهای هورمونی معمولاً ضخیم و تیره هستند. دستگاه های IPL موها را با رنگدانه مو (ملانین) بیشتری هدف قرار می دهند و از این رو، IPL موهای تیره و متراکم هورمونی را به طور موثر هدف قرار می دهد. با این حال، برای رفع علت اصلی هیرسوتیسم یا عدم تعادل هورمونی توصیه می شود.

2. PCOS چگونه منجر به رشد بیش از حد مو می شود؟

برای درک این موضوع، باید بدانید که دو نوع مختلف فولیکول مو وجود دارد.

موهای انتهایی، موهای درشت و رنگدانه‌ای هستند که در پوست سر، مژه‌ها، ابروها و نواحی شرمگاهی ما وجود دارند. برخی دیگر موهای پرز هستند که موهای کوتاه و ابریشمی هستند که مناطقی از بدن ما را که معمولاً بدون مو در نظر می‌گیریم، مانند شقیقه‌ها، سینه‌ها و پشت‌ها می‌پوشانند.

در سندرم تخمدان پلی کیستیک، عدم تعادل هورمونی (انسولین، آندروژن و تستوسترون) مسئول تولید فولیکول های جدید مو و تبدیل موهای ریز موجود به موهای ضخیم است.

3. آیا می توانم رشد موی هورمونی PCOS را متوقف کنم؟

زنانی که از رشد بیش از حد ناخواسته مو در نواحی رشد موی PCOS رنج می برند، می توانند از IPL Ulike Air 10 و Ulike Air 3 استفاده کنند . درمان IPL نه تنها تولید مو را کاهش می دهد بلکه می تواند اعتماد به نفس و عزت نفس را در بین بیمارانی که از جنبه های روانی این بیماری رنج می برند افزایش دهد. برای اطلاعات بیشتر، بررسی کنید که چگونه مشتریان ما رشد موی هورمونی PCOS خود را متوقف کرده‌اند.

https://blog.ulike.com/does-ipl-laser-hair-removal-work-on-hormonal-hair-growth

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید