لیزر موهای زائد چگونه انجام می‌شود؟

لیزر موهای زائد چگونه انجام می‌شود؟

موهای زائد با لیزر با استفاده از دستگاه‌های مخصوص از بین می‌روند. این دستگاه‌ها از پالس‌های لیزر برای هدایت پرتوها یا نور به فولیکول مو استفاده می‌کنند. این اشعه‌ها توسط رنگدانه موجود در فولیکول‌ها جذب می‌شوند


مشکل رشد بیش از حد موهای زائد در نقاط ناخواسته بدن یکی از آزاردهنده‌ترین و شرم آورترین موارد برای خانم‌ها است و روش‌های سنتی رفع موهای زائد نیاز به تلاش و زمان دارد و همچنین راه حل‌های موقتی برای رفع این مشکل محسوب می‌شود. بنابراین، خانم‌ها همیشه به دنبال یافتن راه‌حل‌ها و راه‌های جایگزین برای حذف دائمی موهای زائد هستند، مانند استفاده از روش لیزر موهای زائد که هدف آن رفع مشکل رشد بیش از حد موهای زائد و جلوگیری از رشد مجدد آن است. در دوره اخیر، عمل‌های لیزر موهای زائد که بسیاری از خانم‌ها و گاهی آقایان برای از بین بردن دائمی موهای زائد نواحی مختلف بدن به آن متوسل می‌شوند، گسترش یافته است. و سایر نواحی بدن؛ در حالی که تکنولوژی لیزر برای از بین بردن موهای زائد بستگی به تابش نور لیزر بسیار متمرکز و شدید به فولیکول‌های مو دارد و در نتیجه نور لیزر ریشه و فولیکول‌های مو را از بین می‌برد و آنها را به میزان قابل توجهی ضعیف می‌کند. در این مقاله به دنبال این هستیم تا بفهمیم که لیزر موهای زائد چگونه انجام می‌شود؟ مطلب را مطالعه کنید تا متوجه چگونگی این موضوع بشوید.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می‌شود؟

1. موهای زائد با لیزر با استفاده از دستگاه‌های مخصوص از بین می‌روند. این دستگاه‌ها از پالس‌های لیزر برای هدایت پرتوها یا نور به فولیکول مو استفاده می‌کنند. این اشعه‌ها توسط رنگدانه موجود در فولیکول‌ها جذب می‌شوند. به این ترتیب فولیکول‌های مو را ضعیف کرده و در نهایت آنها را از بین می‌برد. بنابراین می‌توان از آن برای از بین بردن موهای زائد استفاده کرد. در این بین، برخی از فولیکول‌ها ممکن است مقاوم‌تر شوند. این باعث می‌شود که برای رفع آن نیاز به جلسات بیشتر باشد. بنابراین لیزر موهای زائد در چند مرحله انجام می‌شود. در نهایت این موها به طور کامل از بین می‌روند. تعداد جلسات با توجه به محل لیزر و همچنین وضعیت موهای فرد می‌تواند متفاوت باشد. اما معمولاً می‌توان گفت بین 3 تا 7 جلسه زمان می‌برد.

2. برای از بین بردن موهای زائد به کمک لیزر، از دستگاهی استفاده می‌شود که پرتوها یا نور را با پالس‌های لیزر به فولیکول‌های مو می‌فرستد. این اشعه‌ها توسط رنگدانه موجود در فولیکول‌ها جذب می‌شوند که منجر به تخریب فولیکول‌های مو می‌شود. به طور کلی، لیزر موهای زائد در کرج بهترین راه حل برای کسانی است که می‌خواهند برای همیشه از شر موهای زائد بدن خلاص شوند. زیرا انجام 6 تا 8 جلسه لیزر رشد موهای زائد را به طور کامل از بین می‌برد. یا بعد از چند سال نازک می‌شود. فواصل بین هر جلسه لیزر طبق نظر پزشک تعیین می‌شود. اما به طور کلی بهتر است بین هر جلسه یک ماه تا 45 روز فاصله باشد. مو معمولا بین یک تا سه جلسه از بین می‌رود.

3. اما از جلسه سوم یا چهارم به بعد رشد مو دو برابر می‌شود. این کاملا طبیعی است. زیرا موهایی که در مرحله خواب هستند به پوست می‌رسند. به همین دلیل در جلسات 4 و 5 با رشد مو مواجه خواهیم شد. بعد از این جلسات رشد مو کند می‌شود. در جلسات آخر مویی وجود نخواهد داشت. بهتر است به مدت 6 تا 8 ماه از آفتاب گرفتن و سولاریوم خودداری کنید. زیرا این روش‌ها پوست را می‌سوزاند. همچنین پس از هر جلسه لیزر به مدت 24 ساعت از آفتاب گرفتن و رفتن به دستشویی و استخر خودداری کنید. در 24 ساعت اول از صابون جامد استفاده نکنید. به طور کلی اپیلاسیون دوره استراحت و نقاهت خاصی ندارد. یک روز بعد، فرد می‌تواند تمام کارهای روزانه خود را انجام دهد.

انواع دستگاه لیزر موهای زائد

دستگاه‌های لیزر موهای زائد انواع مختلفی دارند.

IPL: این دستگاه با نور کار می‌کند و از لیزر برای از بین بردن موهای زائد استفاده نمی‌کند. به عبارت دیگر می‌توان آن را وسیله‌‌ای مبتنی بر نور دانست. این دستگاه طیف کاملی از نور را از خود عبور می‌دهد و قدرت کمتری نسبت به لیزر دارد. البته این نیرو به حدی است که فولیکول‌های مو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما روی بافت پوست اثر منفی ندارد. این نوع دستگاه ممکن است برای شناسایی و از بین بردن موهای نازک و پوست روشن مناسب‌تر باشد. به عبارت دیگر، اگر مو بیش از حد ضخیم باشد، دستگاه احتمالاً نمی‌تواند فولیکول‌های مو را با موفقیت حذف کند. بنابراین افرادی که موهای نازک و پوست روشن دارند بهترین انتخاب برای درمان با این لیزر هستند.
NdYAG: نوع دیگری از لیزر مو. که از فرکانس بالاتری استفاده می‌کند. به همین دلیل می‌تواند بیشتر به پوست نفوذ کند. NdYAG همچنین در فرکانس‌های پایین‌تر به خوبی کار می‌کند. از این نوع لیزر با خواصی که دارد می‌توان برای درمان پوست‌های تیره نیز استفاده کرد. همچنین رشد مو بعد از درمان بیشتر طول می‌کشد. برای سال‌ها تصور می‌شد که لیزر برای پوست‌های تیره‌تر به دلیل تداخل آن با رنگ‌های مو بی‌اثر است. اما این دستگاه توانست ثابت کند که به کمک پیشرفت‌های علمی این فرآیند به راحتی امکان پذیر خواهد بود.
لیزر الکساندرایت: این دستگاه می‌تواند برای پوست‌های کمی تیره‌تر نیز موثر باشد. الکساندرایت می‌تواند طول موج‌های کوتاه‌تری تولید کند. همچنین دارای نقطه ضربه بزرگتر و سرعت تکرار سریعتری نسبت به نوع N-Diag است. بنابراین برای مناطقی مانند پاها که موهای بیشتری دارند مناسب است. از این دستگاه می‌توان در نواحی مانند کمر و سینه نیز استفاده کرد.


بیشتر بدانیم : 

لیزر موهای زائد گوش و بینی

لیزر موهای زائد | مرکز تخصصی لیزر 



بهترین مطالبی که باید در مورد لیزر مو ها بدانید:
لیزر موهای زائد یک روش بسیار کارآمد و محبوب است. که خانم‌ها و آقایان برای از بین بردن موهای زائد بدن و صورت استفاده می‌کنند. روش‌های مختلف تراشیدن و کندن مو می‌تواند بسیار دردناک باشد. همچنین این روش‌ها موقتی بوده و ماندگاری بسیار کوتاهی دارند. بنابراین، برای همه خسته کننده و وقت گیر است. از این رو با پیشرفت تکنولوژی استفاده از لیزر موهای زائد به سرعت رواج زیادی پیدا کرد. به خصوص خانم‌ها فکر می‌کنند که این یک راه عالی برای صورت و بدن است. از بین بردن موهای زائد به شما کمک می‌کند تا از شر این مو خلاص شوید و پوستی صاف و یکدست داشته باشید. گاهی برای مدت طولانی، گاهی تا آخر عمر. دستگاه‌های لیزر زیادی وجود دارند که برای انواع پوست قابل استفاده هستند. در چند مرحله به تدریج موها را کم کرده و در نهایت از بین می‌برد. در نهایت اگر بعد از مدتی موها دوباره رشد کنند، بسیار نازک‌تر و کوتاه‌تر می‌شوند.

جمع بندی:
ما دراین مقاله در مورد لیزر موهای زائد چگونه انجام می‌شود صحبت کردیم و تمامی مطالب مربوط به این مطلب با بیان کردیم.

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید